Поради соціального педагога

Соціальний педагог – це педагогічний працівник, основна мета роботи якого полягає у забезпеченні соціально-правового захисту учнів та попередженні впливу негативних соціальних чинників на формування та розвиток особистості учня.

Сфера діяльності соціального педагога — соціум, як найближче оточення особистості, людські відносини, соціокультурні умови розвитку.

Соціальний педагог:

  • здійснює соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
  • дітей з особливими освітніми потребами, дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей з метою попередження безпритульності, бездоглядності та випадків усіх форм домашнього насильства над дітьми;
  • бере участь у виховній роботі з питань профілактики негативних форм поведінки у неповнолітніх (паління, алкоголізму, наркоманії; злочинності тощо), пропаганди здорового способу життя, статевого виховання молоді;
  • допомагає виявленню творчих нахилів, розкриттю здібностей підлітків,
  • сприяє участі учнів у суспільно-корисній, волонтерській діяльності;
  • проводить просвітницьку роботу з батьками або особами, що їх замінюють (індивідуальні бесіди, виступи на батьківських зборах);
  • є посередником між навчальним закладом, сім’єю, державними установами по захисту прав дітей та громадськістю, бере участь в організації їх взаємодії з метою створення умов для нормального розвитку учнівської молоді.

У яких випадках звертатися до соціального педагога?

  • Якщо у Вашій родині є проблеми, які постійно турбують Вас, заважають нормально вчитися та відчувати себе щасливим;
  • якщо у Вас назріває конфліктна ситуація з батьками, важко знайти спільну мову з друзями чи порозумітися з педагогічними працівниками;
  • якщо хтось примушує Вас до вчинків, що суперечать нормам моралі, пригнічують власну гідність, а Ви не знаєте як себе поводити у такій ситуації;
  • якщо Ви потребуєте допомога лікаря або юриста, проте не наважуєтеся звертатися до батьків;
  • якщо, ви зіткнулися з труднощами під час навчання: не можете адаптуватися у новому колективі, побоюєтеся виступати перед аудиторією, невпевнені у своєму виборі;
  • і просто коли здається, що всі інші відвернулися від Вас і ніхто вже не зрозуміє.

Щодня можна отримати відповіді на питання, що Вас турбують! Конфіденційність гарантована!

ПАМ’ЯТКА

«ЯК ВПОРАТИСЯ З НЕГАТИВНИМИ ЕМОЦІЯМИ»

1. Уміння вгамовувати свої роздратування і гнів безпосередньо в ситуації, коли ці почуття виникли.

2. Зупинись і дорахуй до десяти. Наскільки важливо дати собі час, щоб «охолонути» і подумати ?

3. Прислухайся до себе, до свого тіла. Які тілесні прояви сигналізують про втрату контролю? (руки пітніють, тремтять, стає жарко або відчувається слабкість, важко дихати)

4. Подумай, що вибрати:

а) сказати людині, чому ти сердишся. Як сказати людині про свій гнів так, щоб вона також не розгнівалася? (скажи про свої почуття, але не звинувачуй співрозмовника)

б) вийти із ситуації. Як можна вийти із ситуації? (допоможуть фрази: «Давай поговоримо про це пізніше», «Я зараз не готовий це обговорювати», «Дай мені час, я повинен відійти» тощо). Чи є сенс у тому, щоб залишити приміщення на кілька хвилин, доки не опануєш себе, якщо почуття занадто бурхливі?

в) зробити вправу на розслаблення;

г) написати про те, що відчуваєш;

д) розповісти комусь про це.

4. Дій за своїм вибором.

Якщо один зі способів не діє, застосовуй інший.

1. Уміння вгамовувати роздратування,гнів на свою адресу.

2. Вислухай, що хоче сказати людина. Наскільки важливо не перебивати і не починати виправдовуватися? (поки слухаєш, корисно повторювати про себе: «Я можу залишатися спокійним»)

3. Подумай, що вибрати:

а) і далі слухати;

б) запитати, чому людина сердиться;

в) запропонувати людині спосіб вирішення проблеми; Як можна це зробити? (допоможуть фрази: «Давай домовимося…», «Пропоную перейти до конструктивної розмови…» тощо);

г) вийти із ситуації; Як можна вийти з ситуації? (допоможуть фрази:«Давай поговоримо про це пізніше», «Я зараз не готовий це обговорювати» тощо).

Якщо починаєш сердитися сам, краще вибрати пункт г), поки трохи не заспокоїшся (цей шлях не вирішить проблеми, але застрахує тебе від додаткових неприємностей)

3. Дій відповідно до свого вибору.

Якщо один зі способів не діє, застосовуй інший.

Пам’ятай: немає поганих або хороших людей, є погані або хороші вчинки. Кожний з нас (не зі зла!) може запросто «діста­ти» іншу людину. Всі люди хочуть бути щасливими і прагнуть цього, Може, вони не завжди обирають правильний шлях, проте прагнення від цього не зникає. І якщо це розуміти, тоді одразу стає легше впоратися із ситуацією й опанувати себе.

Як навчитися говорити «ні»

Коли ви не погоджуєтеся з певною пропозицією, єдине, що треба зробити, це сказати «ні». На жаль, багато людей, чекатимуть від вас чогось більшого, ніж просто «ні». Інколи така людина буде намагатися тиснути на вас виключно через свій егоїзм, а інколи їй буде здаватися, що коли ми на її пропозицію відповідаємо відмовою, значить ми говоримо «ні» вашим стосункам. Відповідаючи «ні» зробіть так, щоб ця людина зрозуміла, що ви цінуєте ваші взаємини з нею, але не бажаєте прийняти певну пропозицію з її боку.

Варіанти як сказати «ні»:

  • Запропонуйте іншу ідею.
  • Назвіть причину відмови і наполягайте на ній.
  • Спробуйте пожартувати.
  • Покажіть, що ви здивовані такою пропозицією.
  • Не захищайтесь, а наступайте.
  • Повторіть свої слова стільки разів, скільки це буде необхідно.
Кiлькiсть переглядiв: 391

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.